Czym jest LPG do bezpośredniego wtrysku?

Sposób 1: Silnik zużywa i gaz, i benzynę

Pierwszym sposobem dzięki któremu instalacja LPG współpracuje z silnikiem z bezpośrednim wtryskiem, jest montaż w jednostce dodatkowych wtryskiwaczy, które podają gaz w fazie lotnej. Oprogramowanie takiej jednostki napędowej musi zostać ustawione tak, aby zminimalizować dopływ benzyny, jednocześnie maksymalizując dopływ gazu. Proporcje te będą się jednak zmieniać się w zależności od tego, jak silnik jest obciążony. Rozwiązanie to uznawane jest za stosunkowo skomplikowane, bowiem konieczne jest nie tylko wtryskiwanie benzyny i redukowanie wtrysku gazu LPG, ale również odpowiednie zarządzanie cyklem pracy benzynowych wtryskiwaczy.

 

Sposób 2: Jednostka napędowa zużywa tylko gaz LPG

Drugim sposobem jest takie przerobienie pompy ciśnienia benzyny, aby tłoczyła ona również ciekły gaz. Metoda ta sprawia, że można wyłączyć zasilanie benzynowe zastępując je gazem. Właśnie dlatego w tym wariancie LPG trafia do komór silnika przez oryginalne wtryskiwacze benzynowe, co sprawia, że nie grozi im przegrzanie się. Zaletami są więc brak ingerencji w układ paliwowy, a także uniknięcie kłopotów z reduktorem oraz układem chłodzącym. Nie trzeba także używać benzyny do rozruchu, gdyż jednostka napędowa takiego samochodu traktuje gaz LPG jak benzynę.

 

Ile kosztują instalacje LPG do silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa?

Ceny tego typu instalacji wahają się w przedziale od 4000 do 5500 zł, jest więc to koszt nawet dwukrotnie wyższy, niż przy tradycyjnie stosowanych układach. Koszt ten wynika przede wszystkim ze złożonej konstrukcji jednostki napędowej z bezpośrednim wtryskiem, a tym samym konieczności wykonania bardziej skomplikowanych prac.

LPG do silników z bezpośrednim wtryskiem to ten sam gaz, który używany jest na stacjach paliw. Sprawdzi się on również w bardziej zaawansowanych silnikach z bezpośrednim wtryskiem, o ile zostaną one odpowiednio dostosowane do tego typu paliwa.